Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1370788
Tjena.
Bränsletrycket i min b230fk sjunker när vakuumet försvinner och stiger bara när jag släpper på gasen, någon som har nån idé på vad felet kan vara?
Spelar ingen roll om btr’en är inställt på 5 eller 3bar.
Soppapumpen låter frisk, inte orginal pump.

Mvh
#1370821
Är det något i bränslesystemet som är ändrat förutom pump och btr? Vad är det för pump / spridare / btr?Kollat så att slangarna sitter rätt så inte btr matas från fel håll? Kollat att pumpen är kopplad rätt och får tillräckligt med ström? Nytt bränslefilter? Vart har du kopplat vacuumslangen till btr?
#1371059
Marlboroman skrev: lör 21 mar 2020, 18:04 Är det något i bränslesystemet som är ändrat förutom pump och btr? Vad är det för pump / spridare / btr?Kollat så att slangarna sitter rätt så inte btr matas från fel håll? Kollat att pumpen är kopplad rätt och får tillräckligt med ström? Nytt bränslefilter? Vart har du kopplat vacuumslangen till btr?
Hej,
Det sitter en 255l/h walbro kopia i tanken och gröna r spridare utan motstånd. Btr’en är en malpassi från speeding.nu. Och slangarna sitter rätt
Bräslefiltret byttes i somras.
Har inte kollat vid pumpen och vakuumet är ansluten till samma nippel som org btr.
#1371085
Har du bara pump i tanken eller har du en under bilen också? Spänningsfall vid pumpen gör att den inter orkar pumpa ordentligt. Och kablarna / relä / säkring brukar inte riktigt vara dimensionerade för större pump. Har du möjlighet så prova att dra kablar direkt från batteriet till pumpen för att se om problemet försvinner.
#1371091
Marlboroman skrev: mån 23 mar 2020, 12:07 Har du bara pump i tanken eller har du en under bilen också? Spänningsfall vid pumpen gör att den inter orkar pumpa ordentligt. Och kablarna / relä / säkring brukar inte riktigt vara dimensionerade för större pump. Har du möjlighet så prova att dra kablar direkt från batteriet till pumpen för att se om problemet försvinner.
Ingen skillnad med kabel direkt från batteriet :/
Ja bara en pump.
Ska öppna btr o se om jag hittar nått.
#1371149
Marlboroman skrev: mån 23 mar 2020, 19:43 Helt 100 på att inte matning och retur förväxlats? Ingen slang som ligger klämd någonstans? Provat med en annan pump? Och det är en pump för tankmontering som sitter där?
Matning och retur sitter rätt.
Har inte provat med en annan pump men jag tror inte den är problemet, har stabilt tryck på tomgång, spelar ingen roll om jag kör med lågt eller högt soppatryck.
Japp det är en tankpump i tanken.

Blir samma problem om jag kopplar bort tryckrör från turbon och kör utan laddtryck.
Likaså om jag inte har vakuumslangen till btr.
Sta testa med orginal spridarna imorn.
#1371177
Tror inte på spridarna. Om trycket sjunker vartefter spridarna öppnar mer så tyder det på att flödet fram är för klent. Och skulle spridarna vara öppna så pass att dem "blöder av" så mycket att trycket sjunker så skulle motorn gå illa och fett som attan.

Det är vettig mängd bränsle i tanken och pumpen sitter på vettig höjd över botten? Är det du själv som bytt pump så du vet exakt vad det är för pump och hur bytet gjorts?
#1371189
Marlboroman skrev: mån 23 mar 2020, 22:50 Tror inte på spridarna. Om trycket sjunker vartefter spridarna öppnar mer så tyder det på att flödet fram är för klent. Och skulle spridarna vara öppna så pass att dem "blöder av" så mycket att trycket sjunker så skulle motorn gå illa och fett som attan.

Det är vettig mängd bränsle i tanken och pumpen sitter på vettig höjd över botten? Är det du själv som bytt pump så du vet exakt vad det är för pump och hur bytet gjorts?
Ocker tack för all din input!
Ja tanken e nästan full.
Precis, det var jag som bytte pumpen i Oktober.
Men konstigt att den pumpar fint när btr är på Max tryck och tappar tryck när grundtrycket är inställt på 3 bar och man gasar.
Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]