Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Nikonen
#1353695
Hej

Jag har bytt toppackning på min 960 -97:a som jag precis har köpt.
Jag kan inte hitta kabeln/kontaktstycket som antagligen ska sitta på det vita enpoliga kontaktstycket i mitten strax över pilen på bilden.
Plåthållaren på bilden, där kontaktstycket sitter, är normalt monterat i bakkant på motorn (kamaxelkåpan) och håller tre kablar/kontaktstycke på plats.
Jag skulle vara tacksam ifall någon som vet eller kan titta efter på sin bil var kabeln jag inte hittar kommer ifrån?
Motorn är en B 6254 FS (175 hkr)
960.jpg
av Nikonen
#1353698
Hej

Jag har bytt toppackning på min 960 -97:a som jag precis har köpt.
Jag kan inte hitta kabeln/kontaktstycket som antagligen ska sitta på det vita enpoliga kontaktstycket i mitten strax över pilen på bilden.
Plåthållaren på bilden, där kontaktstycket sitter, är normalt monterat i bakkant på motorn (kamaxelkåpan) och håller tre kablar/kontaktstycke på plats.
Jag skulle vara tacksam ifall någon som vet eller kan titta efter på sin bil var kabeln jag inte hittar kommer ifrån?
Motorn är en B 6254 FS (175 hkr)
960.jpg
av Nikonen
#1359626
Nu har min fråga legat på forumet i över en månad utan att någon ens har försökt att svara.
När jag blev medlem hoppades jag kunna hjälpa någon volvoägare/medlem i framtiden samtidigt som jag trodde att jag kunde få hjälp.
Min fråga här ovan kanske kan missförstås? Ställ då gärna en motfråga så ska jag försöka bli tydligare i min frågeställning annars är det bara att ta en ficklampa och gå ut och titta på sin bil, i synnerhet om man har en 960 2,5 -97:a...
Användarvisningsbild
av lennarte
#1359629
Nu har jag ingen 960, men du kanske ska kolla på 850 och S/V70 sidan. Dessa motorer är av samma generation som din (om än tvärställd 5-cyl.). Även tidiga S80 är samma motor (2,9l 6-cyl. på tvären)
Sedan, är du säker på att det var kopplat något där tidigare? Det är inte alltid att allt är kopplat (olika utrustningsnivåer)
Någon med 6-cylindrig motor hör kanske av sig, förhoppningsvis. ...🚘
Söker köpråd - XC90 V8

Lagrena till nån axel ligger i botten av v-e[…]

Snikar in en liten fråga (eller flera) Jag f[…]

Om kriget kommer...

En Mad Max-artat pickis 4WD är säkert r&[…]

Vevaxelgivaren kanske? Läs ut felkoder.