Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1354137
Bosse78 skrev: mån 16 dec 2019, 15:52 Har kört på massa lambdasonder under flera år tills jag tillslut kom fram till att FB motorn går bara bra med den lambdasond du köper på volvoverkstad som är avsedd till exakt den motorkoden.
Som sagt det var en biltema sond och bilen har gått med den ett par månader men jag förmodar att den har pajjat, för att nämna så är motorn smått modifierad med en omslipad kam, extraktorpipa och en polvänd vevaxelgivare, antar att kombinationen av för mager blanding av att lamdan är pajj och de 3 grader extra förtändning kan vara orsaken att knackgivaren gillar att säga upp sig
#1354141
garagejack skrev: mån 16 dec 2019, 15:58
Bosse78 skrev: mån 16 dec 2019, 15:52 Har kört på massa lambdasonder under flera år tills jag tillslut kom fram till att FB motorn går bara bra med den lambdasond du köper på volvoverkstad som är avsedd till exakt den motorkoden.
Som sagt det var en biltema sond och bilen har gått med den ett par månader men jag förmodar att den har pajjat, för att nämna så är motorn smått modifierad med en omslipad kam, extraktorpipa och en polvänd vevaxelgivare
Det enda jag vet är att jag hade en sådan motor under flera år med ryckig gång och diverse andra gångproblem, men sista halvåret jag hade den köpte jag en orginal lambdasond på Bilia och efter det gick den som en dröm!
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]