- tis 19 nov 2019, 22:27
#1349179
Hej,
Jag har sökt runt lite på det här men hittar väldigt olika svar.
Tror ni att en 940 går genom besiktning med större turbo? Grenröret är original och jag sänker då laddtrycket till original och kör originalspridare från min b230FK. Kan man argumentera för att jag har haft ett turboras och fått en bra deal på en större turbo (original kostar ju mer än begagnade "trimturbos").
I detta fallet handlar det om en T3/T4 turbo och den har därför en annorlunda dump men är återcirkulerande och har inga blåa intercoolerrör eller slangar.
Ännu en fråga, hur skiljer sig regbesiktning mot en besiktning av ombyggt fordon? Ett turbobyte räknas ju inte som ombyggd bil enligt en PDF från SFRO som jag hittade, så det kan ju uppenbarligen inte räknas som ombyggt fordon.
Hoppas att min fråga är tydlig nog, om inte så får ni gärna ställa följdfrågor!
Med Vänliga Hälsningar,
Tewo22
Jag har sökt runt lite på det här men hittar väldigt olika svar.
Tror ni att en 940 går genom besiktning med större turbo? Grenröret är original och jag sänker då laddtrycket till original och kör originalspridare från min b230FK. Kan man argumentera för att jag har haft ett turboras och fått en bra deal på en större turbo (original kostar ju mer än begagnade "trimturbos").
I detta fallet handlar det om en T3/T4 turbo och den har därför en annorlunda dump men är återcirkulerande och har inga blåa intercoolerrör eller slangar.
Ännu en fråga, hur skiljer sig regbesiktning mot en besiktning av ombyggt fordon? Ett turbobyte räknas ju inte som ombyggd bil enligt en PDF från SFRO som jag hittade, så det kan ju uppenbarligen inte räknas som ombyggt fordon.
Hoppas att min fråga är tydlig nog, om inte så får ni gärna ställa följdfrågor!
Med Vänliga Hälsningar,
Tewo22