Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1348314
Tjenare, idag när jag skulle åka så starta jag den och min laddningslampa har gått sönder så man måste varva lite så den börjat att ladda så började den att gå jätteojämt när man höll gas sen dog den när man slutade gasa. Drar man ur LuftMasseMätaren så får den lite tomgång. har bytt LMM och Tomgångsmtor.

Skulle behöva ha den så fort som möjligt för det är den enda transporten jag har.

Så är det någon som har nån ide eller fundering så skulle jag vara jätte tacksam för hjälp. MVH Robin
#1348333
Jag skulle börja med att byta laddningslampan samt rengöra polskorna på batteriet samt kontrollera jord mellan batteri och kaross samt kaross och motor.
#1348368
Prova först att ta loss den klena röda kabeln bak på generatorn och jorda den. Då ska laddningslampan lysa med tändning på. Gör den inte det är felet i instrumentet, lyser den är felet i generatorn (laddningsregulatorn)

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]