Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Boj
#1345899
Tjenare, min polares b230fk har sluta att ge gnista. Den startade och gick fint (det var en provstart så vi stängde av den igen) men efter några timmar så startade den inte och vi började felsöka och kom fram till att den inte fick gnista. Så vi började kolla varför den inte fick gnista, det vi har bytt är följande: Tändspole, hallgivare, fördelarelock, rotor, tändbox, tändmodul, tändkablar och tändstift. Någon som vet vad felet kan vara?
Mvh
Användarvisningsbild
av lennarte
#1346363
Felkoder? Är där spänning till tändspolen (anslutning 15) eller genom spridarna till spridar motstånden med tändning på eller när du kör på starten? På senare turbomodeller styrs ström till detta med radioavstörnings/spridare reläet. Du skriver Hallgivare, den sitter i fördelaren. Du ska ha en vevaxelgivare i sprängkåpan om du har en FK motor. Funktionen är densamma, men det kallas olika för enkelheten skull
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]