- sön 03 nov 2019, 16:09
#1345800
Hej, min Polar 97 med en b200 turbo käkar fördelare.... Jag köpte bilen för en månad sedan. Skulle sedan åka och bessa och då dog den.
Den Hade fin gnista från tändspole. Testade att koppla in multimeter med ohm inställning på kabeln till tändspolen och en tänd kabel till stift och snurrade på motorn, då så ska ju det bli kontakt där en gång Pär cykel. Det blev det inte. Bytte fördelar lock och fördelar arm, den startade direkt.
Körde och bessade och sedan körde jag hem. Var igår ute och åkte men efter 3-4 mil så dör fanskapet igen, boksera hem den och kollar gnista från tändspole, den var fin. Testade sedan att mäta i mellan fördelare och fördelare och tändstift. Ingen signal någon gång som sisst (oändligt motstånd). Har den käkat 2 fördelare på 4 mil? Vad kan felet vara som får den att göra detta?
Hade lite kabelbrått i impulsgivare, är det så att om den är paj så får den gnistan fel, när armen inte har kontakt med locket så att det blir kontakt.
Mvh Oskar Emchen
Den Hade fin gnista från tändspole. Testade att koppla in multimeter med ohm inställning på kabeln till tändspolen och en tänd kabel till stift och snurrade på motorn, då så ska ju det bli kontakt där en gång Pär cykel. Det blev det inte. Bytte fördelar lock och fördelar arm, den startade direkt.
Körde och bessade och sedan körde jag hem. Var igår ute och åkte men efter 3-4 mil så dör fanskapet igen, boksera hem den och kollar gnista från tändspole, den var fin. Testade sedan att mäta i mellan fördelare och fördelare och tändstift. Ingen signal någon gång som sisst (oändligt motstånd). Har den käkat 2 fördelare på 4 mil? Vad kan felet vara som får den att göra detta?
Hade lite kabelbrått i impulsgivare, är det så att om den är paj så får den gnistan fel, när armen inte har kontakt med locket så att det blir kontakt.
Mvh Oskar Emchen