Tyvärr, måste jag säga, får du leta kablar på en bilskrot. Eller möjligen på någon Köp och Sälj-sida. Den kontakten du visar upp är en tidigare modell av Volvos kontakt. Dagens kontakter ser ut så här:
[img][/
Add description Calix Volvo.JPG (4.31 KiB) Visad 1558 gånger
img]
Alltså skyddsjorden skall "ligga ner" i dagens kontakter och då passar det i både Volvo och Calix utrustning, som är samma sak. Volvo försökte att "mota in ett eget revir" med sin kontakt på 80-talet, men har senare gått ifrån det. Det är Calix som tillverkar åt Volvo i Volvos namn.
Men hittar du kablar så är ju allt bra, men du bör tvätta din kontakt innan du ansluter den till 230 volt. Prova med en bommullstopz och T-sprit t.ex.
Vitsen med det här kontaktsystemet är ju att alla delar är tillverkade så att det bara går att koppla ihop på ett sätt. Det rätta sättet. Många delar passar ihop, det är byggbart men det skall inte gå att koppla fel (om man inte gör åverkan och förstör enheterna)
För övrigt följer du anvisningarna från Erik Å. Skulle motorvärmaren vara trasig så går det ju att köpa nytt, men då blir det med dagens kontakter. En ny värmare i sig själv passar där den gamla har suttit.