Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taipen
#1336672
Ja då har man blivit med Volvo igen, denna jag nu införskaffat är en 960 2,5 96:a med 12500 mil på mätaren. Bilen har sedan 2012 till idag rullat 1000 mil :-o , lite fix naturligtvis då den inte rullat mycket på senare år. Kamremsbyte gjordes på bilen vid 11500 mil men då 2012 så de blir aktuellt göra igen då 8 år närmar sig. De som inte fungerar på den är fjärrkontrollerna, ac och farthållaren. Ja den funkar så att man kan ställa in en hastighet och den håller den men reset funkar inte. Har testat byta batterier på fjärrisarna men funkar icke ändå. Ska provfylla ac och se om den hostar igång. I övrigt går bilen som en dröm har givetvis gett den en välförtjänt service med oljor, filter och fräsch glykol.
Användarvisningsbild
av drlecter
#1336910
Gratulerar till fin bil! Jag tycker att det är kul att det det är fler som likt mig åker gammal volvo. Och håller dem i fint skick. 960 är det ju dessutom lite komfort i!

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av frasse4
#1336970
Funkar farthållare men inte reset skulle jag gissa på själva spaken.
Användarvisningsbild
av taipen
#1336990
Jo gissar de jag också men jag undrar om man kan finna repartionshandbok till en 960 har hitta i USA där marknaden kanske var för 960 och ja de är kul att läsa instruktionsboken speciellt avsnitten där extra utrustning tas upp och alla verkar finnas i min utom taklucka. Bekväm är den utan dess like härligt med lite äldre Volvo fast en fin Amazon kan nog få mig på andra tankar, nejdå jag nöjer mig gott med 960 :-)
Användarvisningsbild
av frasse4
#1337110
Du får väl lägga upp en garagetråd med lite bilder vetja! Jag saknar min 960 också ibland, fast inte när jag tankar :P
Användarvisningsbild
av taipen
#1337235
Ja inte vet jag om de är så blodigt, finns ju saker som inte uppnår rätt pris och de är tobak, alkohol och bensin man köper de oavsett eller ska man dra den om att spelar ingen roll vad bensinen kostar jag tankar bara för 100 kronor ändå :-D

Fjållträsk

Montering av hardwire-kittet till nya dashcamen, t[…]

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]