Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av bilman
#1335940
Efter ca 100 meter efter FÖRSTA starten på dagen börjar lampan lysa. Parkerar flera ggr och gör ärenden, lampan lyser inte alls. Den lyser bara vid första starten på dagen. Läste om dåliga givare och kabelbrott, men borde inte lampan i så fall lysa hela tiden? Läste också om fukt, men jag gjorde en resa på 7 mil och den lös hela vägen. Fukten borde väl försvinna under 7 mil och 90-hastighet? Men se när jag startade igen samma dag då lös den inte. Tacksam för tips
av bilman
#1335993
Tack White, Men ska inte lampan lysa hela tiden om det e fel på givare(na)? Vad brukar felen vara förutom kass givare, kabelavbrott, fukt, säkring, rostiga kransar eller kontaktglapp? Var till Volvo för att få priser på tänkbara byten, de säljer inte längre Abs-krans, det följer med den delen kransen sitter på: 2000kr. Bedrövligt, var kan man köpa bara ringen?
Användarvisningsbild
av lennarte
#1336103
Min erfarenhet av ABS-systemet (745 - 88B) är att om lampan inte slocknar när motorn startat är det problem med sådant som inte rör sig vid körning. Om lampan börjar lysa vid körning är det fel på signaler från det som rör sig.

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n[…]

Leasing bildäck

Bilen är ju returnerad med vinterdäcken […]

Ännu mer info... Jag fick precis tag i ett o[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]