Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av bönan
#1326843
Jag hade min 960 -97a inne på Volvo på en försäkringsreparation efter ett parkeringsmissöde. Bl a lackades kofångaren om och ny LED-ramp monterades. Efter detta har jag ytterst dåligt tryck på vindrutans spolning. Däremot fullt tryck på strålkastarna. Tycker att pumpen låter illa. Funderar på om Volvo haft ner kofångaren och lyckats klämma slangen när de monterade åter. Eller tyder det på begynnande haveri på spolarpumpen?

Kan ju åka och klaga men tänkte fixa själv så jag slipper krångla.
#1326958
Det sitter en T-/backventil som ska dämpa trycket till strålkastarspolningen som kanske blivit vänd på fel håll (om du har torkarmotorer). Annars är det skilda motorer på dom. Så kanske att slangen till vintrutan blivit "klämd"
av bönan
#1326984
Ventilen var ok, så fortsatte följa slangen och mycket riktigt var den rejält fastklämd i kofångarfästet. Så blir att skruva loss det. Ingen stor sak, men helt otroligt att det alltid uppstår minst ett nytt fel när Volvo rört bilen...

Beror på hur stor tjejen är... Hon l&au[…]

Köpråd

Tusen tack för alla svar och då l&arin[…]

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]