Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1324533
Tänkte montera ett par solskydd med belyst sminkspegel i min 945 -98 och på passagerarsidan var det inga problem att hitta kontakten för att koppla in belysningen men hittar ingen kontakt på förarsidan? Jag har efter bästa förmåga följt kabelstammen som den ska sitta i enligt elschemat men utan lycka. Jag har förvisso inte rivit ut hela instrumentbrädan men har tittat bakom kombiinstrument/mätarhus, under högtalaren och plockat bort paneler under ratt och mot a-stolpe mm.

Letar jag i onödan eller ska den finnas där någonstans? Och har någon isf något tips på var/hur jag kan hitta den?

Vad jag förstår ska väl det mesta gällande tillbehör vara fördraget i sista årsmodellerna och det kan väl knappast vara olika kabelhärvor även om belyst spegel på förarsidan inte var ett normalt tillbehör i Sverige? Tolkar jag reservdelskatalogen rätt borde det inte finnas olika kabelhärvor gällande detta.

Tacksam för all hjälp!

Mvh Tobias
#1324570
Absolut kan man det. Går säkert att skarva in sig både här och där. Jag är dock i första hand intresserad av originalmontage/"by the book" vilket jag kanske kunde ha varit tydligare med. Men tack iaf! :-)

Frågan kvarstår dock, finns det en kontakt avsedd för detta någonstans i härvan på en 98:s 940?

Programvaruppdateringen kommer säkert bara ko[…]

Måste man ha specialverktyg för att lyf[…]

Vågar jag köra?

Går att köra, tänk dock på b[…]

Samma prylar 850/v70?

Hej Är det samma elhissar och elspeglar p&ar[…]