Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Volvo321
#1324383
Tjena har en 940 som har kopplings problem då men trycker ner kopplingen fastnar den i nedtryckt läge alltså frikopplar han. Ibland fastnar den nere i ett tag och sen åker upp igen och ibland börjar den åka upp igen men väldigt långsamt, innan detta hände så var kopplingenspedalen dessutom väldigt hård men tänkte inte så mycket mer på den då jag trodde de va tidigare ägare hade stoppat i nån värre tryckplatta.

Jag har testat luftat kopplingen och det vart bättre tillfäligt( kopplingspedalen var dock fortfarande väldigt trög) men efter ett tag började symptomen med kopplingspedal som fastna i ned tryckt läge Kom dock tillbaks. Så är de någon som har en aning vad som kan vara fel så skulle jag vara väldigt tacksam för svar :-)
Senast redigerad av 1 Volvo321, redigerad totalt 0 gånger.
#1325019
Kanske går att spraya in något på lagret när kopplingen ä nertryckt? Det sitter en ledkula i kopplingsarmen också som kan "tröga", du kommer åt om du lossar på gummit i sidan på kåpan där kopplingsarmen sticker ut. Är där ny koppling kan kolven i slavcylindern ibland gå så långt ut att den kan "kantra".
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]