Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1324296
Torkararmarna kan sitta ordentligt fast ibland, brukar då lossna om man "rycker till" i torkarnas "gångriktning" när dom är fällda mot rutan (muttern lossad, ej borttagen). Annars har jag en (ungefär) sådan här,
https://verktygsboden.se/avdragare/batt ... oVEALw_wcB
Väl värd dom pengarna, ska egentligen vara till kabelskorna på batteriet

PS.
Var ute och kollade på min 745 -88B, det verkar inte sitta något när man öppnar dörrarna. Men det sitten en skruv I varje hörn vid huvgångjärnen, som även håller fast skärmen. Har inte haft bort den på på min, men måste göra det innan nästa vinter, gallret på undersidan av plåten har lossnat och trillat ner. Har förmodligen en massa skräp där nu.... :mad:
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1324427
lennarte skrev: mån 01 jul 2019, 14:53 Torkararmarna kan sitta ordentligt fast ibland, brukar då lossna om man "rycker till" i torkarnas "gångriktning" när dom är fällda mot rutan (muttern lossad, ej borttagen).

Du menar att du rycker rakt upp i fäst änden vid splinsen med muttern lossad?
Användarvisningsbild
av lennarte
#1324438
gubbstrutt skrev:Du menar att du rycker rakt upp i fäst änden vid splinsen med muttern lossad?
Nej, i sidled. Ett ordentligt tag i torkararmen och några ordentliga "ryck" i sidled med dom nerfällda mot rutan. Avdragaren köpte jag till bakrutetorkaren på frugans Passat när jag fick byta ut hela torkarmotorn. Det gick inte att varken bryta eller "rycka" loss men "kom" hur snällt som helst med avdragaren
av 744an
#1324475
Ska testa att få bort det men frågan är fortfarande vart det läcker in. Har testat att hälla vatten där det kan vara rosthål och så men inget resultat.
Fjädermellsnlägg

Den sitter inte som standard på alla å[…]

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3 2.0 mk3 2016 som jag bytte till Somm[…]