Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av oskar1928
#1315893
Hej alla raggare,
jag testade starta min 740 b230 -90 med tändspolen från min ltt som inte startar för att utesluta att spolen var problemet.
Den gick i någon sekund men la av och nu tänder den inte alls.

Tips på vad som kan ha hänt?
mvh
av sicnarf
#1315942
Har du gnista från tändstiften? Om inte, testa gnista från tändspolen. Om du vet att tändspolen är ok men ändå ingen gnista så kan det vara vevaxelgivaren som är kass.
Användarvisningsbild
av oskar1928
#1315951
sicnarf skrev: lör 11 maj 2019, 21:10 Har du gnista från tändstiften? Om inte, testa gnista från tändspolen. Om du vet att tändspolen är ok men ändå ingen gnista så kan det vara vevaxelgivaren som är kass.
Ingen gnista från spolen, får testa med annan givare men den startade och gick precis innan jag testade med den andra tändspolen så känns konstigt att den skulle ge upp bara sådär.
av sicnarf
#1315958
Kolla bränslerelät. Klickar det i den vid start? Sätt vänster hand på den medan du vrider nyckel med höger hand. Känns klickandet vid startförsök? Om inte kan felet ligga där.
Användarvisningsbild
av oskar1928
#1316195
sicnarf skrev: lör 11 maj 2019, 22:22 Kolla bränslerelät. Klickar det i den vid start? Sätt vänster hand på den medan du vrider nyckel med höger hand. Känns klickandet vid startförsök? Om inte kan felet ligga där.
Hej igen, var ute och mätte och verkar inte få 12v till spolen, vet du om jag kan dra direkt från batteriet?

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]

Yttertemperatur mätare

Appen går inte på bilens temperatur ut[…]

Brainys V60

Toppen, tack! Just nu är tanken bilbyte till[…]