Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Volvobubben
#1313367
Tog loss slangen mellan tank och pump och drog runts tändning lite då spruta det ut bensin från tanken, så tankpumpen måste väl fungera då, Åtminstonde ibland.
Kan det va så att det är sån otur att det blir stopp ibland och pumpen under stolen går torr???
Alternativt den nya pumpen tar så mkt mer bensin än den slitna så bensinen inte räcker till??

En annan sak som ja tänkt på är att det är ett skumt brunande/surrande från bak som man hör inne i bilen tänkte på det, har inte varit så förut.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1313382
Volvobubben skrev:Föresten så är det en sen 87:a modellbeteckning 230f
Ingen aning vilket system jag har faktiskt
Då är det med LH-Jetronic och katalysator, och du har köpt rätt pump i alla fall.
Volvobubben skrev:Tog loss slangen mellan tank och pump och drog runts tändning lite då spruta det ut bensin från tanken, så tankpumpen måste väl fungera då, Åtminstonde ibland.
Hur är det med bränslefiltret, sitter jämte huvudpumpen. Du kan ta loss returslangen till tanken vid bränsletrycksregulatorn och sätta på en slang ner i en typ PET-flaska och köra på starten några sek. Det ska komma ordentligt med bränsle, c:a 3 dl på 5 sek.
av Volvobubben
#1313495
Hur är det med bränslefiltret, sitter jämte huvudpumpen. Du kan ta loss returslangen till tanken vid bränsletrycksregulatorn och sätta på en slang ner i en typ PET-flaska och köra på starten några sek. Det ska komma ordentligt med bränsle, c:a 3 dl på 5 sek.

Bytte det förra året men skulle filtret kunna göra att pumpen surrar extra o går sönder??
Kostar ju typ 100kr på Biltema så d är kanske vört o testa
Användarvisningsbild
av lennarte
#1313583
Volvobubben skrev: Bytte det förra året men skulle filtret kunna göra att pumpen surrar extra o går sönder??
På tal om "ärligt talat", jag tror inte du har fel på varken den pump som satt i från början eller dom från Biltema. Det kan inte vara fel på 3 st pumpar. Kan och kan, ingenting är omöjligt som någon Svan sa' en gång. Men jag skulle bli väldigt förvånad om du köper en pump till och att det då fungerar.
Som jag skrev, sätt en slangstump på bränsletrycksregulatorn och kolla hur mycket bränsle det verkligen kommer. Efter filter och pumpar. Komer det bränsle "som det ska" är ju felet efter filter och pumpar. Om det nu är problem i uppförsbacke, ställ bilen i backe och testa hur mycket bränsle det kommer. En frisk pump ska ge 220 l/tim. vilket är ungefär 3 dl på 5 sek
av Volvobubben
#1313862
Har inte hunnit byta filter ännu men teoretiskt sätt kan pumpen va så igensatt så pumpen börjar låta illa??
Skall byta filter och testa om ljudet försvinner

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]