Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av dereborn
#1306699
Jag har åkt 945 ltt aut (SE) -97 ett par år, men köper nu en 965 -97. (2,5 aut)
Tänkte behålla den gamla som reservdelsbil/donator/bra-att-ha...

Har förstått att huven inte är samma, men funkar det att flytta bakluckan från 945 till 965?
965:an är superfin, och jag vill behålla så mkt originaldelar från den som möjligt, men samtidigt vill jag helst ha lite grejer mattsvarta o få den att bli "min".
Därför tänkte jag t ex spara den fina silverbakluckan o hänga över den redan mattsvarta från gammeln...

I övrigt antar jag att det mesta är lika? (Bromsdelar, fjädring etc)
Nåt annat jag behöver veta?

Tack på förhand!

Mvh

/Johan
av Rådlös
#1306713
Jag har inga kunskaper i just detta, men en enkel början eller vägledning är ju att kolla en reservdelskatalog. Antingen Volvos egen eller någon fristående "pirat". Där kollar man om detaljnumren stämmer på båda modellerna. Förutsatt att man tittar i samma katalog och utgåva, så kommer man nog rätt.

Här är t.ex Volvos USA-sida (priserna står i US dollar) Men uppgifterna och numren är ju jämförbara.
https://www.volvopartswebstore.com/

Det finns säkert (borde finnas) någon motsvarande svensk sida, kanske denna: http://www.gcp.se/katalog/
Användarvisningsbild
av StefanN
#1306736
Bakluckan passar ju men en sober vagn som 965 passar bättre utan mattsvarta luckor kan jag lova.
av Falconblå
#1306743
Mattsvart baklucka? Är det en a-traktor du kör?

Bevara orginal. Finns inget värre än mattsvart huv och baklucka.
av dereborn
#1306755
Precis därför som jag vill spara de fina silverfärgade!

Skickat från min H8266 via Tapatalk

av dereborn
#1306769
Vi får se hur det känns när jag väl har köpt den!

Skickat från min H8266 via Tapatalk

av dereborn
#1307029
Den blir helt klart kvar som original! Bild

FULL servicebok sedan ny, servad "i onödan" om det stått still ett år då och då... Samma ägarfamilj sedan ny, nästan alltid körd i saltfri miljö = HELT rostfri! Inte vinterkörd de senaste 8 åren, gått bara 1500 mil sedan 2013 (ändå servad 3 ggr under den tiden - på Volvo), nyrenoverad AC (kompressor bytt), kamrem bytt för 2500 mil sedan - osv osv osv.
Ett kap!
_20190323_163510.JPG
_20190323_163510.JPG (1.33 MiB) Visad 620 gånger
Bilagan _20190323_163510.JPG finns inte längre
Skickat från min H8266 via Tapatalk

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]