Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frasse4
#1307052
Mindre än man tror som faktiskt är samma. Annan bakvagn dvs. andra bromsar och upphängning bak, Anna motor givetvis men även annan motorstyrning, annan växellåda, annan inredning inklusive instrumentbräda och värmepaket. Annan vindruta, motorhuv i aluminium, andra framskärmar och front såklart. 960 är mer besläktad med 850 gällande tekniken faktiskt.
av dereborn
#1307067
frasse4 skrev:Mindre än man tror som faktiskt är samma. Annan bakvagn dvs. andra bromsar och upphängning bak, Anna motor givetvis men även annan motorstyrning, annan växellåda, annan inredning inklusive instrumentbräda och värmepaket. Annan vindruta, motorhuv i aluminium, andra framskärmar och front såklart. 960 är mer besläktad med 850 gällande tekniken faktiskt.
Ja, jag har börjat förstå att det är så! Bild

Skickat från min H8266 via Tapatalk

av rd350
#1307116
Sådana har man leveransjusterat några då det begav sig! Vansinnigt fina bilar när den nya modellen kom 95! Inga barnsjukdommar där inte! Ja förutom de skrynkliga dörrpanelerna då....

Jag förstår, en del saker går j[…]

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]