Japp jag har dubbla kablar från mätarhuset ner till den 3 poliga kontakten.
En gråvit och en brun från mätarhuset ner till den 3 poliga kontakten sen blir båda gråvita.
Testade att byta kablarna med varandra ifall dom kopplat den så den gick på fel håll men det hjälpte inte.
Det jag verkligen inte begriper är att allt verkar rätt kopplat och jag vet säkert att mätarhuset är riktigt då det satt i en annan volvo som det fungerade felfritt i.
Flyttade över det mätarhuset samma dag som jag kollade att det funkade.
Armaturen är ohm mätt.
Va då 228ohm och när vi hällde i soppa så steg det till ca 245 så allt verkar ju vara hel rätt men ändå funkar det inte xD
Ska dock ändå vid tillfälle testa att förlänga kablarna vid den 3 poliga kontakten och testa en annan armatur jag har för säkerhetens skull.
Det är det ända jag kan komma på.
Ska även kolla om klockan funkar.
Verkar som att klockan och mätaren ska ha samma jordpunkt via en kabel i mätarhuset.
Ska se om den kabeln har kontakt med jord.
Har den inte det så e nog det felet.
Dock så är det konstigt att reservlampan lyser konstant och att varje gång du vrider av å på tändningen så skuttar mätaren till typ 1 mm.
Tacksam för alla svaren
Mvh jens