Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1300670
Vi bygger a traktor. Ska varvtalsregleras med ett Loh reg.
Blå kabel +till tänspole ska kopplas via loh.
Röd o vit tändspole kabel till jord tändspole.
Problemet är att de båda kablarna känner av Varann via databoxen på någotvis.
Blå kabel 12+dröjer en viss tid innan den slår ifrån då går loh i limp mode och bilen går ej att starta igen förens om 4 min. Jobbigt om de stänger av bilen o måste vänta 4 min. Någon mer som råkat ut för detta. Vad ska jag hitta på för det ska funka. Har testat relä byta chippet. Några tipps.
#1301957
Kanske skullle maila och fråga på https://www.lohelectronics.se/ i stället. Har du kopplingsschema på regulatorn? Vilken motor har du? Har du kopplingsschema till tändsystemet på den motorn? Det skiljer ordentligt mellan F/FB/FD motorn och FK/FT motorn. Immobiliser på bilen?
Användarvisningsbild
av Irokee
#1301998
Jag kapar tråden lite :-)
Om jag fattar det rätt så är det alltså numera OK att regga en A-traktor med "alla" växlar bara den har hastighets/varvtalsreglering..? T.ex. via en varvtalsregulator via LOH Electronics..
Inga dubbla växellådor längre.. ?

//Micke K
#1302043
Irokee skrev:Jag kapar tråden lite :-)
Om jag fattar det rätt så är det alltså numera OK att regga en A-traktor med "alla" växlar bara den har hastighets/varvtalsreglering..? T.ex. via en varvtalsregulator via LOH Electronics..
Inga dubbla växellådor längre..? //Micke K
Jag har inte riktigt full koll på reglern (dom ändras ju hela tiden) men tidigare var man tvungen att "strypa" motorn så den inte gick att köra fortare 30 km/tim vid 2/3-dels fullvarv, så den delen är ju enklare med en regulator. Den måste dock fortfarande ha en viss utväxling (tror det är 10:1) på högsta växeln, och det lär inte gå med endast en växellåda.
Det var dom gamla reglerna för EPA-traktor kom jag på, max 10 km/tim på lägsta växel vid 2/3-dels fullvarv på ursprungsmotorn stod det vist på TSV, men det blir nog samma sak

Har precis hämtat en my24. Elvärmaren […]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]