Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1302882
Nja på min var det mest åt svängnings hållen det skakade men även lite i längdriktningen inte mycket dock. Jag tog mod till mig o svängde ut på E18 när jag konstaterat felet. Och struntade i och sakta ned utan höll ca 100 ryck i någon km och kolla lite vad som hände det var ingen trevlig upplevelse kan jag säga. Första gången det dök upp stannade jag direkt och var tacksam över att jag fick leva en stund till. I övrigt håller jag med dig.
Det här kan vi troligen skita i för TS verkar ju inte visa nått intresse för tråden längre?-
#1304101
Har glömt kolla den här tråden på ett tag. :-( , men jag får tack så jätte mycket för alla svar :-D , testade slänga upp däcken i balanserings maskinen och dom var det en del obalans i dom men nu är de fixat, och de problemet som uppstod sist har inte upståt igen, dock kan man ganska ofta känna vibrationer i ratten, runt 100km/h. Jag har tänkt mig att jag ska testa att montera bort styrvinkel kitet då jag inbilar mig att han borde bli betydligt känsligare i ratten efftersom man ändrar utväxlingen.

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...