Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1299061
Tack för all er stöttning och kloka ord! Det visade sig trots allt vara bränslebox-fel. Bilen startade klockrent när jag monterade i en *954-box. Den box jag köpte via skroten som hade samma boschnr som boxen i bilen,*977, visade sig inte fungera och inte går den att returnera heller. Surt, men nu är iallafall en *954-box beställd! Återigen tack!
av sicnarf
#1299296
Men om den 977 boxen inte fungerade, trots att det var samma som original i bilen, då var den trasig från Bildelsbasen! Kan man inte reklamera den då? Märkligt. Har man inte den garantin på sakerna man köper från dem?
#1299305
Det kallas ”funktionsgaranti”, men det blir väl svårt att bevisa huruvida boxen fungerar eller inte om det stämmer att 977-boxarna kräver kodning för att fungera i andra bilar än den skrotade. Förstår inte hur detta med kodning hänger ihop på en bil som inte ens har immobiliser. Kanske är värt ett försök att reklamera boxen ändå...

Har precis hämtat en my24. Elvärmaren […]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]