Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1291597
sicnarf skrev: tor 03 jan 2019, 22:07 kan ni förklara hur tänd och bränsle system kommer igång här men ej med nyckel om det vore felet med tändplattan hos min bil
Inre slitage i själva tänd plattan, det är en massa stift i mässing och fjädrande plattor som rör sig ovanpå dom när du vrider på nyckeln. Det blir med tiden ett isolerande skikt p.g.a slitage, gnistbildning och slappa fjädrar.
av NilsO
#1293352
Det är intressant ändå, för i trådstarten skriver du att det inte finns bränsle. Men om det bara är tändspolen som är trasig, så får motorn bränsle ändå. Därför fick du lite förslag i andra riktningar. Bra att det löste sig. Nu går den tills den är veteran!
av sicnarf
#1293584
Det luktade inte bensin alls fast jag körde på starten flera gånger och vid flera olika tillfällen. Den startade inte på startgas och hade ingen gnista. . Så jag tänkte det är ingen gnista och bränsle. Men kan ha haft fel vad gäller bränslet. Jag har besiktning 30/3/2019. Bilen registrerades 15 Feb 1991. Det blir väl inte veteran nu, eller hur? Jag ska besikta en gång till 2020 innan det blir vart annat års besiktning? Eller har jag fel?
Användarvisningsbild
av lennarte
#1293673
Det går efter året den registrerades. Min -88B (-89-a) är inregistrerad i september -88 och jag behövde behövde bara betala vägskatt till 2017-12-31. Besiktigade i mars 2018 och nästa besiktning senast mars 2020
Associationsleken, är ni med? ;-P

Stockholm

Möjligt men inte troligt. Flimrande ledlampa […]

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]