Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av the_dolph
#1278542
Hej, upptäckte att höger strålkastartorkare inte rör sig. Kommer spolarvätska men den rör sig inte. Funddrar på att fixa en ny/begagnad alt plocka bort den. Hur gör man?

Mvh lars

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1278548
the_dolph skrev: lör 03 nov 2018, 21:22 Hej, upptäckte att höger strålkastartorkare inte rör sig. Kommer spolarvätska men den rör sig inte. Funddrar på att fixa en ny/begagnad alt plocka bort den. Hur gör man?

Mvh lars

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Vad är det för bil?
Står att du har en V70, men detta är fel forumdel om det gäller den...
Användarvisningsbild
av the_dolph
#1278581
Hittade ett klipp på nätet för att byta glaset på strålkastaren. Tippar på att det är samma tillvägagångssätt.

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av the_dolph
#1278711
Fick till hur man tar lös strålkastaren, dock råkade jag dra lös en av bultarna, satt rejält fast.

Upptäckte även att själva plastsargen vid blinkersen har spruckit rakt av hela vägen. Dvs bara 1 bult som håller fast strålkastaren.

Beställt en ny (beg) nu från en bildemontering. Har elektrisk höjdjustering på min så det fick bli en sån nu med.

Övrigt undrar jag vart det blåa relät till stolsvärmen sitter. Har letat under båda framstolarna men inte hittat ngt. Även tagit bort konsollen mellan sätena men där var den heller inte. Tips på vart den är?

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av the_dolph
#1278780
Hittar inget relä där som ser ut som stolsrelät. Fick tips på att det kunde finnas under stolarna.

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]