- tor 11 okt 2018, 19:38
#1274225
Hej!
Har små renoverat min b230fk.
Det som är gjort:
-Nya packningar
-Nya kolvringar
- nya ram/vevlager
Det jag fixat med bilen i trimväg är:
-bytt chip (bsr)
- ökat laddtryck till 0,8 bar
- 2,5 tums avgassystem
- små portad 530 topp med a- kam
Bilen går kanonbra och är riktigt trevlig att köra.
Har funderat på att skaffa en cathtank till vevhusventilationen, funderar på att köra med öppen vevhusventilaton, har hört en del om det vad är bra/ dåligt??
Vet att den inte går igenom besiktningen med öppen vevhusventilation, men när jag besiktar kommer jag montera allt som det var orginal (alltså slutet system).
Har tänkt mig att köra med b20 oljelock och dra en slag från det till catchcanen.
Sen en slag från orginal vevhusbruken till min catchcan. Och till sist ett litet ”sportluftfilter” på catchcanen. Skulle denna installation funka? Hur skulle ni gjort?
Tack på förväg
Har små renoverat min b230fk.
Det som är gjort:
-Nya packningar
-Nya kolvringar
- nya ram/vevlager
Det jag fixat med bilen i trimväg är:
-bytt chip (bsr)
- ökat laddtryck till 0,8 bar
- 2,5 tums avgassystem
- små portad 530 topp med a- kam
Bilen går kanonbra och är riktigt trevlig att köra.
Har funderat på att skaffa en cathtank till vevhusventilationen, funderar på att köra med öppen vevhusventilaton, har hört en del om det vad är bra/ dåligt??
Vet att den inte går igenom besiktningen med öppen vevhusventilation, men när jag besiktar kommer jag montera allt som det var orginal (alltså slutet system).
Har tänkt mig att köra med b20 oljelock och dra en slag från det till catchcanen.
Sen en slag från orginal vevhusbruken till min catchcan. Och till sist ett litet ”sportluftfilter” på catchcanen. Skulle denna installation funka? Hur skulle ni gjort?
Tack på förväg