Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1264862
Mina vindrutetorkare slutade att fungera!

Jag har en vacker Volvo 740 GLE - 87

Detta har jag gjort:
Plockat ur vindrutetorkarmotorn. Kopplade på startkablar på den och den fungerar!
Jag har även mätt med en mätare att det kommer ström från "honan" i den lilla "kontakten" (det kommer fyra strömkablar som går in i en liten vit dosa och så kommer det ut fyra kablar ur den).
Två av de fyra kablarna (en gul och en blå) går till plattan innan vindrutetorkarmotorn och två stycken (en röd och en grön) går in i den. --se bifogad bild---

Vad tror ni att felet kan vara?
En del skriver att jordkabeln kan vara skada.. Var tusan finns den?

Tacksam för hjälp
//Fanny
Bilagor
vindruta.jpg
vindruta.jpg (72.88 KiB) Visad 704 gånger
#1264914
Fungerar all annan el som det ska? Då kan inte jord vara problemet. Kolla för säkerhets skull jordningsfördelningsskenan i elcentralen (undersidan i centralen där säkringarna sitter) så ingen anslutning lossat. Kolla torksäkrngen så där är ok i kontakten. Kolla också ansl muttrar och koplings skruvar etc till torkar armarna så det ej glappar. Så även om motorn funkar och muttern är lös så går ej torkarna. Misstänker att ditt fel ligger i ansl/koppl armen här. Har aldrig jobbat med detta, jag gissar bara.
Senast redigerad av 2 sicnarf, redigerad totalt 0 gång.
Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]