Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1262272
Hej
Kan börja med att mina kunskaper i att hålla på med bilar är något begränsade.
Har en chippad 940 ltt (-98) som hackar vid gaspådrag, särskilt i högre växel. I 1an och 2an går den oftast normalt dock kan den rycka ungefär som att man blir knuffad bakifrån ett par gånger, kanske orelaterat till just det här problemet.
Inga problem att köra med jämn gas men ska man accelerera stannar varvtalet och hastigheten och bilen börjar skaka.
Jag har:
Bytt tändstift
Bytt tändkablar
Bytt bränslefilter
Bytt bränslepump
Provat byta luftfilter samt luftmassemätare
Provat spruta startgas på slangar osv för läckage
Provat hälla redline st1 i tanken
Provat tanka 98 oktan
Kollat fördelarlock

Några idéer innan jag kör bilen utför närmaste bro uppskattas jättemycket

Länk till video där jag försöker visa vad jag menar: https://drive.google.com/file/d/1Uz9eFU ... p=drivesdk
#1262798
Kollade på Biltemas hemsida nu och det står Version Bosch på deras Fördelare och Rotor. Betyder det att det är Bosch eller är det en kopia bara. :-o Men bra att det funkade på din bil.
FÖRDELARLOCK
Art: 56-366
Motorkod: B 230 F
Version: Bosch
ROTOR
Art: 55-349
Motorkod: B 230 F
Version: Bosch
#1262813
Om någon reservdel är äkta Bosch så har den nog ett Boschnummer, ett tiosiffrigt nummer som börjar med 0, sedan kommer tre grupper, alltså: 0 xxx yyy zzz. Och det skrivs så här med mellanslag. Då vet t.o.m Google att det handlar om ett Boschnummer.
Bosch har som alla andra i dag fabriker i Kina, men deras kvalitet och detaljnummer är säkert som i Tyskland.

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]