Sida 1 av 1

Skillnad på sprängkåpa hydraul och vajerkoppling?

Postat: tis 03 jul 2018, 21:12
av Robinaandersson
Enkel fråga som rubriken lyder, måste byta sprängkåpa på min Volvo 745 -90ians, med hydraulkoppling, frågan är kan jag använda mig av en sprängkåpa som haft en vajer koppling "inkopplad" till sig?? Om inte kan man modifiera på något lätt sätt och hur?
Sedan en ytterligare fråga när jag ändå skriver ett inlägg här fästet till startmotorn sitter väll delvis på sprängkåpan (2 bultar) och även på blocket till motorn. För tyvärr har startmotorn lossnat helt från fästet och slitit med sig en del av blocket. Det är inget hål in i motorn men ja den har slitits av vad bör jag göra? Kan det funka att den bara sitter i sprängkåpan eller måste jag svetsa och laga biten som lossnat? Om möjligt.
Kanske lite svår förstått det jag beskrivit men bara skriva nedan om det är något ni skulle undra.

Tack på förhand Mvh Robin

Re: Skillnad på sprängkåpa hydraul och vajerkoppling?

Postat: tor 05 jul 2018, 17:20
av Robinaandersson
.

Re: Skillnad på sprängkåpa hydraul och vajerkoppling?

Postat: fre 06 jul 2018, 04:00
av Robinaandersson
Ingen som vet?

Re: Skillnad på sprängkåpa hydraul och vajerkoppling?

Postat: fre 06 jul 2018, 09:17
av robinb3rgsten
Funkar me båda bara flytta över kulan och armen

Skickat från min SM-A530F via Tapatalk


Re: Skillnad på sprängkåpa hydraul och vajerkoppling?

Postat: fre 06 jul 2018, 09:27
av robinb3rgsten
Om det är en kåpa från en bil före 88 saknas uttag för svänghjulsgivaren men de går och fila ur om det är så

Skickat från min SM-A530F via Tapatalk


Re: Skillnad på sprängkåpa hydraul och vajerkoppling?

Postat: fre 06 jul 2018, 15:27
av Robinaandersson
Tack så jättemycket!