- mån 02 jul 2018, 22:33
#1257681
Hej!
Håller på med en motorrenovering, fick ett tips att hälla i t-röd på ”topplockets botten” för att se om ventilerna läcker/håller tätt
Testa det detta. Tre av cylindrarna höll ventilerna tätt på, men på 2:ans cylinder läckte det. Inga jättemängder men på 8h var det tomt.
Nu till mina frågor:
-Ska jag slipa in ventilerna som läcker med ventilpasta?
Börja med den grova och avsluta med den fina?
-Gissar att man ska slipa så lite som möjligt men hur vet man hur mycket man ska slipa med den grova tills det är dags att börja med den fina?
-När man gjort detta kommer ventilspelet ändra sig något?
- Övriga vetilpar som är täta behövs inga ingrepp på?
Dela gärna med er med tips och trix, första gången jag gör detta
Håller på med en motorrenovering, fick ett tips att hälla i t-röd på ”topplockets botten” för att se om ventilerna läcker/håller tätt
Testa det detta. Tre av cylindrarna höll ventilerna tätt på, men på 2:ans cylinder läckte det. Inga jättemängder men på 8h var det tomt.
Nu till mina frågor:
-Ska jag slipa in ventilerna som läcker med ventilpasta?
Börja med den grova och avsluta med den fina?
-Gissar att man ska slipa så lite som möjligt men hur vet man hur mycket man ska slipa med den grova tills det är dags att börja med den fina?
-När man gjort detta kommer ventilspelet ändra sig något?
- Övriga vetilpar som är täta behövs inga ingrepp på?
Dela gärna med er med tips och trix, första gången jag gör detta