Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1257580
Inredningen säger också väldigt mycket vad gäller faktiskt miltal, en riktig lågmilare har t.ex. oslitna pedalgummin och golvmattor.
Jag tycker som fjohan att vindrutan ser väldigt sliten ut för de låga miltalen.

Mike
av osla
#1257659
den där har knappast gått drygt 2 tusen mil. rostskyddet i hjulhusen har ju blästrats bort, det blir det inte på så få mil, 25-30 tusen börjar det se ut så. sen har dom ju kört över något som slagit in tröskeln nån dm bakom domkraftsfästet. gravrost i skärmkanter och säkerligen hål runt framrutan om man börjar hakka lite i rosten= inte kul att fixa och regnar ju in så golvmattor blir sjöblöta.

en duglig bruksbil, inte nå mer skulle jag kalla den oavsett vad mätaren står på
Användarvisningsbild
av SRT
#1257743
Så med andra ord så var utelivet riktigt och en orsak till rosten under dessa år trots det låga miltalet.Synd på en annars förmodat fin bil med tanke på miltalet och värdet på bilen borde ju gå att få med andra jämförbara bilar på t ex Blocket.Att den sedan rullat så få mil lockar kanske en del.
#1258134
Min 740 har gått över 13000 mil och ser betydligt bättre ut än det där. enda sättet den där gått så kort är om de enbart kört på vintern(i rostbältet) och fått kraftiga stenskott.
#1264484
Bra bilder för att bedöma (ja är bilplåtslagare) känner du ingen som kan hjälpa dig med karossen. de flesta går att masker o blästra väldigt lite som behöver svetsas sedan behåller du den Mitt tips. du har många år kvar
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]