Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Bjornie
#1253729
Hej,
Har en röd (behöver verkligen tvättas samt vaxas) Volvo 745 -91, min familj köpte bilen ny 1991 och är alltså enda ägarna på bilen. Bilen har rullat 16.xxx mil. Tänkte höra lite med er vad ett ok pris är på denna gamla skönheten? Eller vad ni tror/tycker alltså!
Finns en skada på motorhuv, ett litet hål på förarsätet, hastighetsmätaren fungerar ibland, obesiktigad, en ny generatorrem måste sättas dit! Annars nytt batteri.
Ska man bara köra till skroten med den eller vad tror ni?
Alla svar uppskattas! :-)
av Tilly
#1253734
Nej, det tycker jag inte. Jag tror ändå att det finns goda möjligheter att sälja bilen. Så värst många tusenlappar blir det kanske inte men betydligt mer än vad man får på skroten. 745:or börjar bli ovanliga nu och det finns ett visst sug efter dem även om 80-talarna kanske står lite högre i kurs än 90-talarna.

Det verkligt viktiga är karossens skick. Någon skada behöver inte göra så mycket utan det handlar mer om hur den är rostmässigt både över och under. De flesta som ägnar sig åt dessa bilar vet att det oftast behövs relativt lite arbete och pengar för att få fason på det mekaniska och funktionella medan rost kostar massor av tid och pengar att åtgärda.

Skulle jag köpa en 745 i det billigare skiktet skulle jag inte bry mig så mycket om lite skavanker på säten eller om hastighetsmätaren fungerade perfekt. Ett batteri är ju också enkelt att skaffa fram. Däremot så hade det varit ett stort plus om generatorremmen åtgärdades för det blir så mycket enklare om bilen kan köras från platsen.

5000 kronor känns inte omöjligt.

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]

Skulle gissa på hybrid batteriet blivit s&au[…]

Kan du ge exempel på funktioner eller anna[…]