- sön 03 jun 2018, 12:54
#1253099
Hej
Har manuellkonverterat en 780-90 med FT motorn (USA-Spec) för några år sedan. Farthållaren slutade fungera vid lådbytet men då bilen stått mest så har jag inte brytt mig. Började använda bilen igen nyss och saknar farthållaren. Fixade pedalgivarna så de är ok (både el och vacuum).
Två frågor:
1,Har gul kabel för hastighetssignal på instrumenthuset. Skall kopplas till”E” har dock två poler där en märkt ”S-” och den andra med en sinuskurva. Vilken är rätt?
2, Har neutralläges givaren till automatlådan något med farthållaren att göra? Den är bara jordad nu så bilen tro att det är P eller N och det går att starta
Har manuellkonverterat en 780-90 med FT motorn (USA-Spec) för några år sedan. Farthållaren slutade fungera vid lådbytet men då bilen stått mest så har jag inte brytt mig. Började använda bilen igen nyss och saknar farthållaren. Fixade pedalgivarna så de är ok (både el och vacuum).
Två frågor:
1,Har gul kabel för hastighetssignal på instrumenthuset. Skall kopplas till”E” har dock två poler där en märkt ”S-” och den andra med en sinuskurva. Vilken är rätt?
2, Har neutralläges givaren till automatlådan något med farthållaren att göra? Den är bara jordad nu så bilen tro att det är P eller N och det går att starta