Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Bossehog
#1249102
Söker en verkstadshandbok till ECC volvo 945 -98. Min ecc har ett eget liv ,jag har testat med en beg reglagepanel men felet finns kvar. Har någon några förslag.
Bosse H
Användarvisningsbild
av frasse4
#1249135
Har du läst ut felkoder? Dvs. Blinkar snöflingan/ac off?
av Bossehog
#1249886
Jag har testat det allt och söker en verkstadshandbok för att komma åt mätvärde som finns i den. Om kylmedel fattas,startar inte kompressorn då?
Användarvisningsbild
av svergie2
#1249887
Nej, kompressorn startar inte om det inte finns tryck i systemet. :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk

Användarvisningsbild
av frasse4
#1249930
Jag har volvos reparationshandbok för ECC, men som sagt är steg 1 att ta ut felkoder.

Se här hur man gör: viewtopic.php?p=180741
av Bossehog
#1250294
frasse4 skrev: tis 15 maj 2018, 20:06 Jag har volvos reparationshandbok för ECC, men som sagt är steg 1 att ta ut felkoder.

Se här hur man gör: viewtopic.php?p=180741
Har monterat tillbaka orginal reglaget och kört felkoder 3 gånger och hela tiden samma svar 1-1-1 men felet kvarstår. Oavsett om det finns kylmedel i så skall man kunna ställa in värmen och om fläkten står på aut så är det nästan fullt blås på fläkten (som skall vara steglös när den står på aut) hela tiden när man ändrar tempen.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1250303
Jaha då är det nog någon temperatursensor som är dålig. Jag skulle sätta en slant på att det är den som mäter inkommande luft. Googla på sensor ECC 940 så ser du hur de ser ut och var de sitter.

Du kan mäta på givaren med multimeter
I rumstemp ca 8k ohm
Efter ett tag i frysen 20k ohm

Datorn är rätt primitiv och ger endast felkod vid öppen krets eller kortslutning till givarna.
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]