ahmenvafan skrev: ↑tis 17 apr 2018, 12:36
Du tror att det är värmekranen som är boven i dramat alltså? Har kört en vända på en 7-mil nu idag och varierat värmereglaget mellan MAX - MIN och mittemellan, ser inte ut att ha trängt fram någon mer glykol från kranen än vad som syns på bilden innan. Kan det verkligen vara så att den lilla läckan gör hela golvet på förarplats och bakom blött? Tänker att någon tidigare ägare kanske har bytt värmekran efter ett större läckage och det är resterna av det man ser nedanför värmekranen..?
Ifrågasätter inte ditt svar på något sätt, jag vill bara bolla idéer här för att vara helt säker på att jag byter rätt grejer här!
Mvh
Tobias
Din värmekran läcker helt klart, syns på din andra bild att armen där vajern sitter är blöt av kylvätska men det betyder inte att allt vatten kommit därifrån, speciellt inte om du har hål i golvet!
Du får nog börja med att åtgärda golvet och sen din värmekran för läcker gör den, även om det kanske inte är mycket.
Jag upptäckte min läcka i kranen i vintras när vindrutan hade imma på insidan och vid plusgrader fanns det fuktdroppar i nederkant på rutan, men det försvann inte kylvätska så att jag reagerade.
När jag tog bort mattan fram var det väldigt blött, och min värmekran såg bättre ut än din!
Mike