Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1241525
Hej

Jag har nyligen bytt motor i min Volvo 960 -95 där det satt gröna spridare medan på den motor som satt innan har gula spridare, borde jag byta till dom som satt innan eller borde dom sitta kvar, är det någon skillnad på dom eller är det bara en slumpmässig färg?
#1241551
Det kan mycket väl vara en slump. Det finns tusen och åter tusen olika spridare. Mycket mer än vad det finns tändstift t.ex. Se här: http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm
Försök att leta fram detaljnumret på dom gamla i stället och gå på det om du söker nya. Om du har bytt av någon annan anledning så se till att flödet är det rätta som du är ute efter. Färgen är mindre viktig. Det är dom tekniska uppgifterna som gäller.
#1241713
Det kan ju skilja mellan årsmodeller t.ex, eller på kringutrustningen. T.ex EGR och liknande. Det finns ju 2 olika motorer 2,5l och 3,0 l som hade 170, 180 eller 204 hk. Som alltid när man byter motor är det alltid bäst att all styrutrustning följer med även om motorerna är (med eller minde) identiska.
S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]

Felkoder?

Står det någonstans på Volvos […]

Tackar för input! Yes det ska vara Denso och […]