Diverse funderingar ang. en riktig S90
Postat: ons 24 jan 2018, 18:52
Det är så att jag har gått och köpt en gamal s90 -97 3,0 manuell.
För det första så skrapar det när 3an ska i, har kollat runt lite på skroten och kommit fam till att det dräller inte av m90 lådor till s90, men till
940 finns ju obegrännsat, så frågan är om det räcker att byta sprängkåpan ellerom dom gjort några fler ändringar.
För det andra så undrar jag vad som skiljer 180hk och 204hk motorerna mer än kammarna, andra chip till tändning och bränsle.
Andra tipps för att få fart på statusvagnen?
Och till slut, det hade varit rätt så fränt att hinka i en t6 motor, någon som har gjort det?????
För det första så skrapar det när 3an ska i, har kollat runt lite på skroten och kommit fam till att det dräller inte av m90 lådor till s90, men till
940 finns ju obegrännsat, så frågan är om det räcker att byta sprängkåpan ellerom dom gjort några fler ändringar.
För det andra så undrar jag vad som skiljer 180hk och 204hk motorerna mer än kammarna, andra chip till tändning och bränsle.
Andra tipps för att få fart på statusvagnen?
Och till slut, det hade varit rätt så fränt att hinka i en t6 motor, någon som har gjort det?????