Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av AgM_3
Hej på er, nykommling här, Jag har stigt upp från 740 till 940 turbo me mycke lull och ett bra pris, tror jag... :?: Nu till mitt problem, har fått läkage på avgassystemet och när det kom så började han att rycka, gå ojämt vid jämn hastighet, men lika dragvillig som annars. Nu till min fråga då, kan detta fenomen ha något med läkaget att göra, eller skall man börja söka efter något mer "avancerat", har inga fel koder, tyvärr...
Motor...hm... borde jag ha tagit reda på, ja.... :oops: fulltrycksturbo, heter det så? ingen lättryckturbo i allafall, 4 växlad låda m överväxel, 121 Kw stark, 93:a 28tusen mil.
MvH.
AgM_3
Användarvisningsbild
av lilleman
hej är det före eller efter caten det läcker är det innan caten det läcker så får inte lamdasonden rätt avgasvärden och därmed fel bränsleblandning mvh/roger :) rätta mig om jag har fel
av BounZe
okej, har samma problem som dig! men min går mycket illa på tommgången också. men jag befarar att jag satt svänhjulet fel vid montering av ny packning mellan växelådan och motorn. =)
Användarvisningsbild
av fribbe_740
lilleman skrev:hej är det före eller efter caten det läcker är det innan caten det läcker så får inte lamdasonden rätt avgasvärden och därmed fel bränsleblandning mvh/roger :) rätta mig om jag har fel
stämmer!
Bensinpriser v2

Womens From Your City - No Selfie - Anonymous Casu[…]

EX60

Ny här nu i väntan på nya bilen. B[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?