Sida 1 av 1

Främrepackboxar

Postat: sön 27 aug 2017, 18:02
av Tedse
Tjena tjena! Bytte de 3 främre packboxarna idag, stod på tomgång och varvade lite efter jag var klar och allt såg bra ut, hinner köra uppskattningsvis 5km så känner jag att de luktar lite bränd olja, tänkte att jag slabbat lite. Men efter ytterliggare 5km så kommer doften igen och visst tusan pissar de ut olja. Inte hunnit djupdyka i var mer än att de är bakom kamremskåpan. Så nått fel har jag gjort men vad.. kan man få in packboxarna för långt?
För den på vevaxlen gick in längre än den gamle satt men tänkte att det knappast kunde göra nått?
Någon som vet? Får ju riva ner det igen för att verkligen se vad de är.

Sen utöver de så låg en rundkil nere vid detmdrevet som jag misstänker ska sitta uppe till vänster på alukåpan som täcker allt vid vevaxel å pumpen.
Är ju som ett bulthål som inte har någon gängs där.. vet inte riktigt hur jag ska förklara.. kan de vara så j*vla dumt att de kommer utnolja där?

Bilen är en 945 ltt b230fk

Mvh Ted

Re: Främrepackboxar

Postat: sön 27 aug 2017, 18:20
av Arne
Har du smort in de nya packboxarna innan du monterade dessa? Om inte så har du felet där.

Re: Främrepackboxar

Postat: sön 27 aug 2017, 18:24
av Tedse
Det gjorde jag enligt verkstadshandboken med olja.. men har läst runt lite och nästan alla fettar in dom.. kanske inte räcker med olja?

Re: Främrepackboxar

Postat: sön 27 aug 2017, 19:35
av Tedse
Kom att tänka på.. hur jävligt ska de vara att få i dom? Hade ett rör i rätt storlek och dom var smorda med olja men tryckte ju bara in dom för hand. Kamaxel och oljepumpen ser torra ut efter torkande och körning igen. Men vevaxeln rinner det ifrån.. den åkte in lätt och då kanske för långt om de är fysiskt möjligt? Boxarna beställdes från mekonomen..