Sida 1 av 1
Eftermarknadsprut
Postat: mån 14 nov 2016, 03:11
av Gangefors
940 turbo med en del godis i effekt ca 350 hk.
Frågan lyder, om jag monterar ett nytt sprut vad vinner jag av det. Effekt, hållbarare eller något annat.
Re: Eftermarknadsprut
Postat: mån 14 nov 2016, 14:14
av Marlboroman
Finns många saker som kan bli bättre om man byter motorstyrning. Dels så kan få ett system som är noggrannare och där man slipper ha en lmm som kan begränsa luftflöde och mäta fel med sämre respons och gång som följd. Med högre upplösning kan man styra spridarna bättre och få bättre gång och lägre förbrukning. Dessutom kan man beroende på vad man har för wastegate få en helt annan möjlighet att styra laddtrycket och bygga upp det fortare för ett bättre register och möjlighet för motorstyrningen att skydda motorn ifall laddtrycket skulle börja skena. Dessutom kan man välja mer fritt mellan spridare, tändspolar och bränsle. Sen kan man ju ha olika mappar också. En strypt för besiktning, en för gata och en för när man jagar tider. Att kunna styra elektriska fläktar som man vill är också en fin funktion om man har lite effekt och vill använda den.
Re: Eftermarknadsprut
Postat: ons 16 nov 2016, 18:46
av Gangefors
Tack för svaret, du besvarade mina frågetecken.