945 ltt Bytt topplockspackning läcker fortfarande
Postat: ons 26 okt 2016, 10:54
Tjenare! jo det är så att topplocks packningen gick på min 945a ltt 95a så bestämde mig så klart för att byta den.
Packningen bytt! byte även alla packningar runt om även nya tändstift och kablar, olja oljefilter
toppen drogs med rätt moment och 90 grader sedan, fyllde på med ny glycol och drog igång den.
den går riktigt ojämt hela tiden varvar man upp och försöker lägga sig på 2000 så börjar den varva upp sen lite ner så håller den på så
Har jag fått kammen fel? eller vad kan detta bero på?
Iallafall bestämmde mig för en testur den går lite hackigt ingen tomgång knappt
och när man drog på va det ett enormt rökmåln bakom bilen, samt att oljan ser ut som grädde igen
Bilen är helt original i övrigt! motorn har kokat innan packningen byttes.
Har en reservdels motor med en 530 topp på som startar och går. ska man testa byta packning igen? och topplock
kör med en bränsle pump på 3 bar /220 liter i timman, är den för klen tro?
Hjälp uppskattas värkligen
MVH
Packningen bytt! byte även alla packningar runt om även nya tändstift och kablar, olja oljefilter
toppen drogs med rätt moment och 90 grader sedan, fyllde på med ny glycol och drog igång den.
den går riktigt ojämt hela tiden varvar man upp och försöker lägga sig på 2000 så börjar den varva upp sen lite ner så håller den på så
Har jag fått kammen fel? eller vad kan detta bero på?
Iallafall bestämmde mig för en testur den går lite hackigt ingen tomgång knappt
och när man drog på va det ett enormt rökmåln bakom bilen, samt att oljan ser ut som grädde igen
Bilen är helt original i övrigt! motorn har kokat innan packningen byttes.
Har en reservdels motor med en 530 topp på som startar och går. ska man testa byta packning igen? och topplock
kör med en bränsle pump på 3 bar /220 liter i timman, är den för klen tro?
Hjälp uppskattas värkligen
MVH