Sida 1 av 1

B6254s får för mycket bränsle

Postat: mån 15 aug 2016, 12:02
av Evert244
Hej har problemet att den får för mycket bränsle går inte att gasa mer en halvgas då börjar den rycka och puffa svart tacksam för svar :)

Re: B6254s får för mycket bränsle

Postat: mån 15 aug 2016, 12:31
av Rådlös
Lyser någon motorlampa och har du läst felkoder?

Re: B6254s får för mycket bränsle

Postat: mån 15 aug 2016, 16:30
av StefanN
Kolla tempgivaren, den spöka.

Re: B6254s får för mycket bränsle

Postat: tis 30 aug 2016, 12:28
av Evert244
Rådlös skrev:Lyser någon motorlampa och har du läst felkoder?
Motorn är lyftad i en 745 så finns inget att koppla in

Re: B6254s får för mycket bränsle

Postat: tis 30 aug 2016, 12:28
av Evert244
StefanN skrev:Kolla tempgivaren, den spöka.

Re: B6254s får för mycket bränsle

Postat: tis 30 aug 2016, 12:31
av Evert244
Evert244 skrev:
StefanN skrev:Kolla tempgivaren, den spöka.
Den bak på motorn? Hur skall ja testa den rätt trångt där om den är sönder hur brukar den bete seij då ?:) tack för hjälpen :)

Re: B6254s får för mycket bränsle

Postat: ons 31 aug 2016, 15:33
av Evert244
Har byt givaren bak på motorn utan resultat vad annat kan de vara

Re: B6254s får för mycket bränsle

Postat: ons 31 aug 2016, 21:07
av lennarte
Datorn för bränsle och tändboxen "genererar" ju felkoder oavsett vliken bil den sitter i och vid vid vissa felkoder "går" motorn in i "limp home mode" och går inte ur utan att man nollar felkoderna. Det kan göras genom att plocka bort säkring 1 på 7/900 modellerna, hur det är på 960 vet jag inte. Kan funka och ta bort + batterikabelskon också. Felkoderna är en väldigt bra hjälp vid felsökning, så det hade kanske varit id`e att koppla in det

Re: B6254s får för mycket bränsle

Postat: mån 26 sep 2016, 13:18
av Evert244
Var brukar kontakten sitta för att koppla in vanligt viss ?

Re: B6254s får för mycket bränsle

Postat: mån 26 sep 2016, 15:12
av lennarte
Evert244 skrev:Var brukar kontakten sitta för att koppla in vanligt viss ?
Nu hamnar vi utanför mitt område, där sitter ett uttag OBD-uttag i facket mellan stolarna på senare modeller av 940, på 960 vet jag inte. Dessutom var ju 960 främst avsedd för den amerikanska marknaden och dom var tidigare än Europa med OBDII och då är det kanske inte dom "vanliga" kodrna på dessa modeller. Men det vet säkert någon annan. På min 745 sitter en dosa för att ta ut blink koder vid vänster fjädertorn, precis vid huv gångjärnet, där sitter det på tidiga 940 också. Men om det sitter där på 960 också, det vet jag inte