Sida 1 av 2
Vevhusventilation 940LTT
Postat: sön 24 jul 2016, 15:35
av Nanoton
Hej! Skall byta/rengöra oljefällan på min 940 men vad jag tror är tomgångsmotorn sitter i vägen. Bulten som håller oljefällan går inte att komma åt.
Måste man lossa tomgångsmotorn och hur gör man det?
Re: Vevhusventilation 940LTT
Postat: sön 24 jul 2016, 16:05
av White
Du borde ju komma år skruvarna utan att demontera tomgångsmotorn, det gör jag på min 945 i alla fall.

Re: Vevhusventilation 940LTT
Postat: sön 24 jul 2016, 17:00
av Nanoton
Så här ser min ut kommer åt den övre men inte den undre bulten.
mvh

Re: Vevhusventilation 940LTT
Postat: sön 24 jul 2016, 18:01
av White
Det är EGR och inte tomgångsmotor. Går det inte att komma år med hylsa och förlängare?
Re: Vevhusventilation 940LTT
Postat: sön 24 jul 2016, 18:09
av Nanoton
White skrev:Det är EGR och inte tomgångsmotor. Går det inte att komma år med hylsa och förlängare?
Ok kom åt han men fick bända till ordentligt den satt liksom över bulten. Nu är det bara att få ihop allt igen.
Re: Vevhusventilation 940LTT
Postat: sön 24 jul 2016, 19:15
av White
Okej, bra att det löste sig.
Re: Vevhusventilation 940LTT
Postat: sön 24 jul 2016, 19:25
av Nanoton
Ja skall fortsätta imorgon måste köpa ny insugspacking. Kanske kommer fler frågor imorgon lär ju glömt var alla slangar satt. ;)
Re: Vevhusventilation 940LTT
Postat: sön 24 jul 2016, 20:44
av White
Ska försöka vara till hjälp!

Re: Vevhusventilation 940LTT
Postat: mån 25 jul 2016, 12:16
av Nanoton
White skrev:Ska försöka vara till hjälp! 
Ja har faktiskt en fråga här, har ju bytt bakaxel till en med slungdiff (1041) och hällde i olja med lamell tillsats. Är det rätt olja eller pajar den om man kör iväg hört att man skall köra med samma olja som i en vanlig 1031.
Här är oljan jag köpte
https://www.mekonomen.se/bil/reservdela ... -10001LSsv
mvh
Re: Vevhusventilation 940LTT
Postat: mån 25 jul 2016, 12:40
av White
Uj, det där kan jag faktiskt inte svara på.