Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjena tänkte bara kolla om de finns något som kan göra mitt liv lite lättare, mitt central lås funkar bara på främre dörrarna just nu, men de funkade på alla dörrar förutom en där bak. Den andra bak slutade också fungera efter att jag tog lös ena dörrsidan för att tona rutorna. Vad är det jag har råkat hett sönder eller är det något som jag måste sätta fast igen?

Tl;dr hur fixar jag centrallås som har slutat funka på 2 dörrar.

mvh Halvar :-)-)
Det som brukar hända är kabelbrott, eller att motorerna pajar. Vanligtvis så blir de svaga p.g.a. oxid bildas på termistorn (PTC) som finns där för att skydda låsmotorn från att brinna upp om den skulle vara aktiverad för länge.
Byglar man bort PTC:n så blir låsmotorn vrålstark, men som sagt... :wink:

Häng av dörrsidorna och kika. Sitter länkaget på plats? Försöker låsmotorn röra sig, eller är det helt dött?
volvo244gle skrev:Det som brukar hända är kabelbrott, eller att motorerna pajar. Vanligtvis så blir de svaga p.g.a. oxid bildas på termistorn (PTC) som finns där för att skydda låsmotorn från att brinna upp om den skulle vara aktiverad för länge.

Häng av dörrsidorna och kika. Sitter länkaget på plats? Försöker låsmotorn röra sig, eller är det helt dött?
Vet att på ena bakdörren så brukar den låsa upp ibland, typ 1 av 10 gånger, är det nått stag som sitter dåligt till motorn då eller? :)
volvo244gle skrev:Det som brukar hända är kabelbrott, eller att motorerna pajar. Vanligtvis så blir de svaga p.g.a. oxid bildas på termistorn (PTC) som finns där för att skydda låsmotorn från att brinna upp om den skulle vara aktiverad för länge.

Vet att på ena bakdörren så brukar den låsa upp ibland, typ 1 av 10 gånger, är det nått stag som sitter dåligt till motorn då eller? :)

Poäng på det där med displayer, me[…]

Jag kopplade in å körde testen för[…]

Tar man bort skatterna får man mer öve[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]