Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jag har en grå fjärrkontroll med röd diod i högra övre hörnet. Har bytt batteri i den och även provat att vända på dem men får inte den att funka. Är det någon omprogrammering som behöver göras? Bilen har varit helt strömlöst över vintern.
Senast redigerad av 1 ulfs, redigerad totalt 0 gånger.
Kanske ett dumt svar, ligger batteriet/batterierna på rätt håll? Jag "råkade" tappa min fjärrkontroll till garageporten så den delade sig och batteriet "ploppade" ut. Satte ihop den och monterade batteriet som det "såg ut" att det skulle sitta men den fungerade inte. Var helt säker på att den "gått sänder" För någon vecka sedan tappade jag den igen (sitter i nyckelknippan med bilnycklarna). När jag nu monterade ihop fjärren igen och kollade noga hur batteried ska sitta, så funkar den.... :roll: Förmodligen monterade jag batteriet fel förra gången :lol:
Knappcellsbatterier har ju + där det "ser ut" som det ska vara -. Vet dock inte om det är knappceller på din fjärr.
Reagerar inte dioden så kan vi med stor säkerhet konstatera att problemet är fjärren. Brukar sällan rör sig om dubbelriktad kommunikation när man har med vanliga larm att göra.

Har du möjlighet att ta en bild på batterifack och lucka? Någon här kanske har en teori om hur det skall sitta ihop.
ulfs skrev:Det som är underligt är att bägge fjärrarna fungerade i höstas och nu ingen av dem?
Det kan varit mycket svaga batterier i fjor. Vanliga knappcellsbatterier finns i både 1,55V och 3V, brukar skilja i storlek på dom. Det är (kanske) inte omöjligt att ta fel. Plussidan är "baksidan" på knappcellerna och minus den som "sticker ut" lite, så det är ganska lätt att sätta dom fel. Är det då 4 st. i rad är kanske risken, om inte överhängande, så i alla fall "förhöjd" :lol: att det kan bli fel
av ulfs
Dessa sitter i par, två uppe på varandra vända åt ena hållet och två åt andra. Jag trodde mig komma ihåg hur de satt! Den ena fjärren gick sönder i höstas och då användes inte bilen så då blev det liggande utan åtgärd. Jag kollar om Volvo har någon bild på hur det ska vara.

Inte att rekkomendera! "Läppen" vil[…]

Menar du styrtappen? Har ALDRIG lyckats slita av […]

Byte inre styrled

Med värme och multispray var inre och yttre b[…]

Hjälp att hitta delnummer

Löste det till slut. Krångligt och tr&a[…]