945 LTT 1996 död
Postat: sön 24 apr 2016, 03:34
Har slitit mitt redan från början tunna hår, och nu vet jag då rakt inte vad som är fel med Pärlan. Knappt inkörd är hon ju också, bara lite styvt 44 tusen på mätaren..
Tanten fick tjuvstopp (även kallat kärringstopp, men det törs jag inte säga) i torsdags när hon skulle vända på gårdsplanen, efter det så startar inte bilrackaren.
Har felsökt detta:
* Kamrem på plats och kuggad i rätt läge
* Gnista finns, till råga på allt så bytte jag stift förra veckan.
* Bränsle kommer fram, dräller rejält när man lossar returen. Pumpen surrar
* Hall-givaren är uppmätt till 170 Ohm
* 12v fram till spridarna
Känner dock ingen bensinlukt (förutom det jag drällde när jag lossade returen) trots många, många startförsök så jag tror att felet ligger i att den inte får soppa trots allt. Någonstans mellan fördelningsrör och spridare blir det tokfel.
Har försökt söka både här på forumet och med google men kan inte hitta något, äger dessutom ingen rep-handbok :( Lurar på att det kan vara reläet som sitter på innerskärmen (ska väl styra spridarna har jag för mig) men det drar och klickar i det. Effektsteget till tändningen borde väl inte ha något med det hela att göra? Motstånden som sitter på innerskärmen kanske också jävlas. Kort sagt - har ingen aning.
Har som sagt 12v på spridarna, men ska inte det värdet röra på sig lite när man gnuggar runt motorn? Som det är nu så är det oförändrat vare sig jag mäter med endast tändningen påslagen eller i startläge. Skulle vara bra att få lite nya friska idéer nu när mina egna har sinat.
Tanten fick tjuvstopp (även kallat kärringstopp, men det törs jag inte säga) i torsdags när hon skulle vända på gårdsplanen, efter det så startar inte bilrackaren.
Har felsökt detta:
* Kamrem på plats och kuggad i rätt läge
* Gnista finns, till råga på allt så bytte jag stift förra veckan.
* Bränsle kommer fram, dräller rejält när man lossar returen. Pumpen surrar
* Hall-givaren är uppmätt till 170 Ohm
* 12v fram till spridarna
Känner dock ingen bensinlukt (förutom det jag drällde när jag lossade returen) trots många, många startförsök så jag tror att felet ligger i att den inte får soppa trots allt. Någonstans mellan fördelningsrör och spridare blir det tokfel.
Har försökt söka både här på forumet och med google men kan inte hitta något, äger dessutom ingen rep-handbok :( Lurar på att det kan vara reläet som sitter på innerskärmen (ska väl styra spridarna har jag för mig) men det drar och klickar i det. Effektsteget till tändningen borde väl inte ha något med det hela att göra? Motstånden som sitter på innerskärmen kanske också jävlas. Kort sagt - har ingen aning.
Har som sagt 12v på spridarna, men ska inte det värdet röra på sig lite när man gnuggar runt motorn? Som det är nu så är det oförändrat vare sig jag mäter med endast tändningen påslagen eller i startläge. Skulle vara bra att få lite nya friska idéer nu när mina egna har sinat.