Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Var det carguard 950s som installerades i bilarna?
Vad bör man ha med för att få det att fungera om man köper ett sådant begagnat? Annat att tänka på? Är det svårt att installera ett sådant?
Glaskrossensor?
Larmsiren?
Fjärrstyrd motor i dörren?
Senast redigerad av 1 volvorullar, redigerad totalt 0 gånger.
Larmet heter VGA2 och är snarlikt CG 950s. Olika utseende på boxarna och lite andra funktioner (VGA2 styr t.ex. kupélyset), men samma fjärrar kan användas.

VGA2-boxen sitter uppe i brädan, på höger sida om handskfacket på -96 och senare. Har man inget larm så sitter det en bygel för startmotorn där istället.

Värdet är väl några hundralappar skulle jag tro, största värdet är i fjärrarna. Samma larmbox sitter även på många 850 så de är rätt vanliga.
Fjärrkontrollerna fås nya via Volvo, kostade ungefär 100€ stycke när jag skaffade en ny förra hösten. Detta till vga2. Enligt vissa ska det finnas två typer av fjärrkontroller till det dock som inte lär ska vara sinsemellan kompatibla... men det visste de ingenting om på Volvo, fick testa kontrollen på egen bil för att försäkra mig om att den fungerade. Komplett fungerande larmpaket kan väl kanske vara värt en del, men kräver säkert en hel del arbete att installera.
Annars kan man köpa eftermarknads på ebay. Problemet med beg. är ju att de fjärrkontrollerna är ganska till åren nu...
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]