- ons 01 okt 2014, 18:58
Hej, är ny på forumet och har ett stort problem med min bil!
Bilen : Volvo 945 Ft från 1995 med automat ( drar 1,4-1,6l med fjäder under foten )
Besiktigade bilen idag och fick 4 2:or som är motorrelaterat
Lambda-värde förhöjd tomgång , felaktig
HC-halt tomgång, för hög
CO-halt förhöjd tomgång, för hög
CO-halt tomgång, för hög
Ibland när bilen är varmkörd och jag lägger den i P så varvar motorn upp till 1200-1500 varv och stannar sedan där :/
Ibland tänds iofs den där lampan som ser ut som en triangel som sitter närmast yttertemperaturmätaren.. Men bara ibland ;(
Miljökontrollvärden enligt besiktningen;
CO 4,5 (0,5)
CO 2500 3,6 (0,3)
HC 130 (100)
Lambda 0,92 (0,96-1,04)
Snälla kan någon vänlig själ på detta forum komma med idéer eller tips på vad det är som spökar.. Nytt avgassystem sedan 2 månader tillbaka
Underbar bil som är i utställnings-skick men dricker alldeles förmycket, till och med dom på Volvo sa att något var galet, ska inte dra så mycket
När man kör som jag gör!
Mvh En desperat ny forums medlem :(
Tack på förhand
Bilen : Volvo 945 Ft från 1995 med automat ( drar 1,4-1,6l med fjäder under foten )
Besiktigade bilen idag och fick 4 2:or som är motorrelaterat
Lambda-värde förhöjd tomgång , felaktig
HC-halt tomgång, för hög
CO-halt förhöjd tomgång, för hög
CO-halt tomgång, för hög
Ibland när bilen är varmkörd och jag lägger den i P så varvar motorn upp till 1200-1500 varv och stannar sedan där :/
Ibland tänds iofs den där lampan som ser ut som en triangel som sitter närmast yttertemperaturmätaren.. Men bara ibland ;(
Miljökontrollvärden enligt besiktningen;
CO 4,5 (0,5)
CO 2500 3,6 (0,3)
HC 130 (100)
Lambda 0,92 (0,96-1,04)
Snälla kan någon vänlig själ på detta forum komma med idéer eller tips på vad det är som spökar.. Nytt avgassystem sedan 2 månader tillbaka
Underbar bil som är i utställnings-skick men dricker alldeles förmycket, till och med dom på Volvo sa att något var galet, ska inte dra så mycket
När man kör som jag gör!
Mvh En desperat ny forums medlem :(
Tack på förhand