Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av wipwip007
#828715
de funka bra lennarte tackar för detta men jag tror det räcker med ett relä när jag har kollat med orginalet på 960 , nu har jag ju sätt ett relä på varje sida på 30a halvljus 55w , helljus 65w och kablarna är ju original så de bör räcka, men för att vara säker så kanske man ska sätta på ett till i alla fall, tack ialla fall detta fall löst.mvh,wipwip
Användarvisningsbild
av lennarte
#828739
Jag menade ett relä (som bilden visar) på varje sida. Men det hade kanske inte skadat med et relä till helljuset på varje sida också p.g.a det är lite många kablar på stift 87. Sätter du ett relä och kopplar det "som vanligt" kan du utan vidare använda 100W lampor på helljuset.
Roligt att det lyckades.

Mvh
Lennart
av LoboGixxer
#1267636
Tjenna, ny medlem här som behöver lite hjälp så jag återupplivar denna tråden.... :-)


Grabben har en A-traktor, 745;a -89 med en 960 front på. Har exakt samma "dilemma" som trådstartaren.

Försökte själv idag att koppla helljusen som extraljus på klassiskt vis med följden att det var exakt likadant som innan...
Alltså halvljuset slocknade när helljuset slogs på. Provade att tjuva ihop det genom att koppla ihop både hel och halv via reläet med funktionen att hel/halv slogs på samtidigt men båda slocknade åxå när det slogs av. Trodde först att original halvljus signalen skulle "slås" på igen när man slog av helljuset men så var inte fallet. Gick väl bakvägen genom reläet skulle jag tro.


Men så hittade jag denna tråden. Dock är den gammal så den förmodligen eminenta ritningen över hur man skulle koppla detta har försvunnit.

Skulle nån kunna förbarma sig och kunna rita ner eller iaf förklara på ett så enkelt sätt som möjligt hur jag ska gå tillväga. har klurat ut lite genom tråden men behöver helheten med tillhörande ritning om det går.
Plita gärna ned vad som behövs materialmässigt för detta åxå.

Tack på förhand
Ps. Jag har 4 st sånna här reläer att tillgå om det funkar. Tala gärna om annars vilka jag ska ha. En ritning förklaring på det där med extra reläer för att kunna ha 100w lampor vore schysst åxå om jg skulle få för mig att göra det. Bor i bushen så här blir mörkt på vintrarna... :-D
Senast redigerad av 1 LoboGixxer, redigerad totalt 0 gånger.
Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]

Det är inte så att det räcker med[…]

Vilken motor är det frågan om, bensin e[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Står på oken, men då får d[…]