- ons 20 nov 2013, 17:23
#807195
Hej!
Det är bara att lossa relähållaren (två vita nylonsspärrar sitter på vänster resp höger sida) och dra ut den, då kommer du åt alla reläna.
Till vänster sitter ett stort vitt relä. -Det är bränslerelät.
Men ...Du måste också kolla att pumpen i bak verkligen fungerar! -För du har väl två bränslepumpar?! En i tanken och en under bilen (under förarstolen).
Problemet med Volvos tanklösning är emellertid inte bränslerelät utan kablarna som ansluter till tankarmaturen! Kablarnas kontakter ärgar sönder.
Så kolla först att kablarna som ansluter till tankarmaturens lock fungerar (då hör du att pumpen går).
På min brors 745:a -87 (B230F) fick vi ta bort anslutningen (en liten plastplupp sittande på tankarmaturens lock innehållande fyra kablar) och löda på kablarna som kommer från bakre hjulhuset direkt till de "stumpar" av kontakter som återstod.
Det är bara att lossa relähållaren (två vita nylonsspärrar sitter på vänster resp höger sida) och dra ut den, då kommer du åt alla reläna.
Till vänster sitter ett stort vitt relä. -Det är bränslerelät.
Men ...Du måste också kolla att pumpen i bak verkligen fungerar! -För du har väl två bränslepumpar?! En i tanken och en under bilen (under förarstolen).
Problemet med Volvos tanklösning är emellertid inte bränslerelät utan kablarna som ansluter till tankarmaturen! Kablarnas kontakter ärgar sönder.
Så kolla först att kablarna som ansluter till tankarmaturens lock fungerar (då hör du att pumpen går).
På min brors 745:a -87 (B230F) fick vi ta bort anslutningen (en liten plastplupp sittande på tankarmaturens lock innehållande fyra kablar) och löda på kablarna som kommer från bakre hjulhuset direkt till de "stumpar" av kontakter som återstod.