- tis 12 nov 2013, 23:27
#804770
NU vet jag varför jag aldrig velat äga en 740!
Har ju läst en del mycket svåra fall här med 740 som inte vill starta här i forumet...
Men som inbiten Volvofantast så kunde jag inte tacka nej till en rostfri 745 skinnklädsel automat och taklucka, när jag fick den gratis bara jag hämtade den snabbt! Bilen förtjänade inte att hamna på skroten tyckte jag. Men jag är nära att ändra mig på den punkten snart.
Den ville från början tveksamt starta på 1-2 cylindrar och som en dunkande fiskebåt skaka för att sedan stanna innan varvtalet gått upp. Går inte att köra helt enkelt!
Har kopplat bort luftmassemätaren för att se om den går bättre med "hjälp mig hem läget". Ingen skillnad.
Har provmonterat en nytt tändmodul. Ingen skillnad.
Har provat att fylla på bensin! Ingen skillnad.
Har provat ett fulladdat batteri. Ingen skillnad.
Har bytt rotor och fördelarlock. NU startar den inte alls! :-(O)
Har testat med ett löst tändstift kopplat till 1ans tändkabel och får ingen gnista ?:-/
Tur att man kan räkna till tio och gå ifrån bilen och lugna ner sig och inte göra som förre ägaren att dra en yxa i framrutan :lol:
Vad är det som är så förbaskat dåligt/ hopplöst omöjligt i en 740 jämfört med mina 240 som är enkla och tacksamma att hitta de fel som kan uppstå?
Har ju läst en del mycket svåra fall här med 740 som inte vill starta här i forumet...
Men som inbiten Volvofantast så kunde jag inte tacka nej till en rostfri 745 skinnklädsel automat och taklucka, när jag fick den gratis bara jag hämtade den snabbt! Bilen förtjänade inte att hamna på skroten tyckte jag. Men jag är nära att ändra mig på den punkten snart.
Den ville från början tveksamt starta på 1-2 cylindrar och som en dunkande fiskebåt skaka för att sedan stanna innan varvtalet gått upp. Går inte att köra helt enkelt!
Har kopplat bort luftmassemätaren för att se om den går bättre med "hjälp mig hem läget". Ingen skillnad.
Har provmonterat en nytt tändmodul. Ingen skillnad.
Har provat att fylla på bensin! Ingen skillnad.
Har provat ett fulladdat batteri. Ingen skillnad.
Har bytt rotor och fördelarlock. NU startar den inte alls! :-(O)
Har testat med ett löst tändstift kopplat till 1ans tändkabel och får ingen gnista ?:-/
Tur att man kan räkna till tio och gå ifrån bilen och lugna ner sig och inte göra som förre ägaren att dra en yxa i framrutan :lol:
Vad är det som är så förbaskat dåligt/ hopplöst omöjligt i en 740 jämfört med mina 240 som är enkla och tacksamma att hitta de fel som kan uppstå?